بتن اکسپوز, وبلاگ

بتن اکسپوز چیست؟

بتن اکسپوز رنگی

بتن اکسپوز با سطوح بتنی ، ابعاد مختلف و رنگ و طرح متنوع تولید می گردد. این محصول به صورت پانل های تزیینی بسیار مناسب برای نمای ساختمان ،دکوراسیون داخلی و پاسیوها و پیاده روها میباشد.

روش ساخت بتن اکسپوز

ساختار اساسی انواع بتن مشابه یکدیگر است و در ترکیب سازنده همه آن‌ها از سیمان، ماسه ریزدانه و آب استفاده می‌شود. علاوه‌بر این، در تولید بتن اکسپوز افزودنی‌های دیگری نیز به کار می‌روند تا ویژگی‌های این محصول برای استفاده در نمای ساختمان بهینه شوند. به عنوان مثال، برای از بین رفتن حباب موجود در ساختار بتن و افزایش استحکام آن، ابتدا مواد روان‌کننده و پرکننده به ترکیب اضافه می‌شوند. سپس ماده حاصل را به دستگاه ویبراتور وارد می‌کنند تا با ایجاد لرزش، تمامی حباب‌ها از بین برود و سطح آن عاری از تخلل گردد. همچنین برای افزایش زیبایی این نوع بتن از سیمان سفید، رنگ‌ها و رزین مخصوص رنگ‌کاری سنگ استفاده می‌شود. تغییر در مقدار سیمان سفید این ترکیب، رنگ آن را به صورت طیفی از خاکستری روشن تا تیره تغییر می‌دهد.

تفاوت بتن اکسپوز و بتن

مواد تشکیل دهنده بتن اکسپوز از ماسه و سنگ ریزه است که در فرایند تولید سطح روی آن یا همان سطح بالایی برداشته می شود تا سنگدانه های ریزآن نمایان گردد همین فرایند موجب تفاوت آن با بتن میشود زیرا بتن در هنگام تولید و ریختن ماسه و سنگ ریزه سطح آن صاف میشود.

بتن اکسپوز رنگی

بتن تزئینی که به عنوان بتن اکسپوز رنگی نیز شناخته می شود،امکان افزودن رنگ های متفاوت و دائمی به بافت سطح بالایی بتن وجود دارد به همین دلیل میتوانیم از انواع رنگی متفاوتی در دکوراسیون ساختمانی بهره ببیریم.

بتن اکسپوز رنگی

مزایای بتن اکسپوز عبارتد از:

  • اندازه و ابعاد مختلف ، شکل ظاهری زیبا، گرد ، هلال ،نیم هلال ، کنجی وغیره… در رنگبندی مناسب
  • روش ساخت استاندارد و بسیار ساده
  • بدون تعمیر و نگهداری
  • شستشویی آسان
  • مقاوم در برابر آب و هوا
  • مقام در برابر عوامل لغزشی

معایب این محصول در برابر مزایای آن ناچیز است که همین موضوع باعث شده طرفداران آن  از خرید خود صرف نظر نکنند و در سازه های ساختمانی از آن استفاده نمایند. در ذیل با معایب آن آشنا میشویم:

  • ماندگاری محدود سنگ دانه های تزئینی
  • تعمیرات کمی دشواری دارد
  • نگهداری و تمیز کردن سنک دانه های آن  با جت آبی
در پایان این مقاله و با خواندن آن امیدوار هستم  برای فضای مد نظرتان از بتن اکسپوز  استفاده نمایید ، با وجود محصولات متنوع در شرکت شرکت فرسان خالی از لطف نیست سایت این شرکت را مشاهده بفرمایید .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *