بتن اکسپوز, وبلاگ

نمونه های اجرا شده سرامیک بتن اکسپوز

در دنیای مدرن برای هرمکانی در فضای ساختمانی از سرامیک بتن اکسپوز استفاده میشودشاید بهتر باشد بگویم سرامیک بتن اکسپوزجایگزین سرامیک سیمانی شده است سیمان از دیرباز تا کنون به عنوان اصلی ترین ماده برای ساخت و ساز استفاده میشود که با وجود بتن اکسپوز مورد استفاده کمتری قرار میگیرد. رنگ خنثی و ثبات رنگ در مقابل نور خورشید ،متریال و تنوع گسترده در طرح ها،سرامیک بتن اکسپوز از محبوبیت خاصی بین طراحان و دکوراتیوهای صنعت ساخت و ساز ساختمانی را دارا میباشد.

 

 

تاریخچه بتن اکسپوز

 

نخستین باردر سال 1945از این محصول بر روی نما در آمریکا استفاده شد در سال 1950 نیز در کشور بلژیک رواج پیدا کرد . با گذشت زمان اندکی بتن کاربرد معماری پیدا کرد و در نمای داخلی و نمای خارجی مورد استفاده قرار گرفت.

 

در فواصل سال های 1965 تا 1970  کاتالوگ فنی با مضمون پانل بتن اکسپوز که پر کاربردترین بتن تزئینی برای  دکوراسیون ساختمانی میباشد به چاپ رسید و در دهه 1970 فرمول ها و ترکیبات مختلفی ارائه گردید.بدلیل ماندگاری  بالا و مقاومت زیاد پانل ها  باعث شد معماران در سال های 1970 تا  1975  قسمت های عمده ای از ساختمان ها را با  بتن اکسپوز طراحی و اجرا نمایند. بدلیل  کاربردی بودن این پانل ها  در سال 1975  تعدادی تولید کننده قطعات پیش ساخته  بتنی در این زمینه فعالیت کنند.

 

 

 

 

کاربردهای متنوع  از بتن اکسپوز

 

مواد طبیعی تشکیل دهنده در بتن اکسپوز باعث می شود که از آن بتوان در فضاهای مختلف استفاده کرد.از مهم ترین استفاده های این بتن کاربرد آن در نمای ساختمان میباشد. به دلیل صیقلی و صاف بودن این بتن ها دیگر نیازی نمی باشد تا بر روی نماهای ساختمان و بناهای مورد نظرتان تغییراتی ایجاد نمایید. از کاربردهای دیگر این بتن میتوان استفاده در تابلو مغاز ها ، دیواره های باغ ، ویلا ، پله ها ، نشیمنگاه و صندلی با طرح ها و رنگ های متنوع اشاره کرد. بتن  بسیار مقاوم است و به آسانی می توان از آن در این فضاها استفاده بهینه ای داشت. یکی دیگر از موارد کاربردی بتن اکسپوز استفاده در دیوار های حامل میباشدکه به دلیل مقاومت بالای این بتن مورد استفاده قرار میگیرد.این بتن ها میتواند در طراحی منازل مسکونی بسته به نظر طراحی و ابعاد و طرح های گوناگون با سلیقه مشتریان و طراحان مورد استفاده قرار بگیرد.

 

 

 

 

پانل های پیش ساخته

 

پانل ها در کارگاه به صورت پیش ساخته تولید می شوند. در کارخانه این امکان را به ما میدهد که در زمان تولید کیفیت این پانل ها را در تمامی موارد تولید کنترل نماییم. روند کنترل کیفیت باث می شود پانل های بتن اکسپوز با کیفیت بالا و مرغوب تولید گردد.

 

 

 

 

سرعت اجرا و نصب بالا

 

بسیار مهم است متریالی برای ساختمان انتخاب شود که سرعت نصب بالای داشته باشد و سهولت کارها را بالا ببرد . پانل های پیش ساخته از این مزایا بهره می برند و انتخاب آنها بسیار به صرفه می باشد.

 

 

 

 

اجرا بصورت خشک و تر

 

پانل ها با توجه به شرایط ،رو ش های متفاوتی برای اجرا دارند . این پانل ها را میتوان به دو صورت ملایم یا همان تر و خشک در فضاهای مد نظر به اجرا درآورد.

 

چهار مورد از نکات بسیار مهم که در هنگام اجرای پانل بصورت خشک باید رعایت نمایید :

 

نکات مهم در روش خشک که بهتر است رعایت شود شامل 4 مورد میباشد

بهتر است بخشی از زیرسازی روی قطعه و بخشی دیگر روی ساختمان انجام شود

رعایت کردن درز های انبساطی و انقباظی بین پانل ها

برای جلوگیری از آسیب دیدن الیاف داخل قطعات میبایست جوش مستقیم به قطعات زده نشود.

اتصال حداقل 4 نقطه از قطعه با زیر سازی ساختمان برای هر پانل

 

 

 

 

مقاومت و دوام بالا

 

یکی از مهمترین آیتم های ساختمان که همواره در معرض نور خورشید و شرایط سخت جوی قرار دارد نمای ساختمان می باشد که تعمیر و ترمیم آن نه تنها هزینه گزاف برای مالکان خواهد داشت بلکه مشکلات فراوانی نیز برای مالکان و مجاوران پیش خواهد آورد . در حالیکه استفاده از پانل های بتن اکسپوز بدلیل مقام ترین و با دوام ترین متریال برای نمای ساختمان این مشکلات را به حداقل میرساند.

 

 

 

 

مقاوم در برابر سرما

 

ترکیدگی و پوکیدن مصالح ساختمانی در سرما به دلیل افزایش حجم آب داخل حفره های آنها و یخ زدن مشکلی بود که با انتخاب بتن اکسپوز این مشکل برطرف می شود به دلیل اینکه سطح  صیقلی دارد و جذب آبی نزدیک به صفر دارد و در برابر یخبندان مقاوم است بنابر این در مناطق سردسیر  با خیالی آسوده میتوان از بتن اکسپوز در فضاهای مختلف استفاده نمود .

 

 

 

 

 

 

 

چندین مزایای برتر و مورد توجه مصرف کنندگان سرامیک بتن اکسپوز  به شرح ذیل میباشد:

 

 

 

 

  • نحوه تولید و ساخت سرامیک بتن اکسپوز استاندارهای لازم را دارد.

 

  • در آتش سوزی ایمن میباشد و ضد حریق است.

 

  • دارای مقاومت شیمیایی بالا است.

 

  • جذب آب خیلی کمی دارد و در برابر یخ زدگی مقاوم است.

 

  • مناسب برای مکان های پر تردد میباشد.

 

  • گرد و خاک روی سرامیک بتن اکسپوز زیادنمایان نیست.

 

  • مقام در برابر لکه میباشد.

 

  • قابلیت نگهداری و شستشویی بسیار آسانی دارد.

 

  • دارای طرح های متنوع میباشد.

 

معایب سرامیک بتن اکسپوز

با توجه به این همه مزایایی که برایتان نام بردیم منطقی است که معایب خاصی نداشته باشد .روح سرد بتن یکی از معایب در طراحی داخلی به شمار میرود که با طراحی دکوراسیون میتوان طرح جذابی را به نمایش در آورد و این عیب را کامل از بین برد .

 

نمونه های اجرا شده بتن اکسپوز توسط شرکت فرسان

 

 

 

نمونه های اجرا شده بتن اکسپوز یا همان پانل را که توسط شرکت فرسان کو به اجرا درآمده را  در این مقاله معرفی می کنیم تا با این پانل ها آشنا شوید و اگر مد نظرتان بود در پروژه های ساختمانی خود بکار گیرید.

 

عکس ذیل نمونه اجرا شده  از کد  EL208 ، طرح ساحل ،  میباشد که به نمای ساختمان جلوه خاص و یونیک داده، شما میتوانید این نمونه کار شرکت فرسان کو را درپروژه به اتمام رسیده پاساژ آرامیس واقع در تهران ، پاکدشت  از نزدیک مشاهده بفرمایید.

 

 

 

 

نمونه کار اجرایی پانل بتن اکسپوز برای نمای ساختمان

 

 

 

 

نمونه اجرا شده دیگر ساختمانی است که با طرح اختصاصی از طرف کارفرما  به انجام رسیده ، شما  عزیزان میتوانیدبا طرح دلخواه خود از  بتن اکسپوز در فضاهای مختلف  ساختمانی استفاده نمایید.

 

 

 

 

بتن اکسپوز اجرا شده برای نمای ساختمان

 

 

 

 

در عکس فوق شما طرح بتن اکسپوز به نام کیت کتی  را مشاهده میفرمایید ، این طرح زیبا  برای نمای ساختمانی واقع در ولنجک تهران به اجرا در آمده است.

 

 

 

 

بتن اکسپوز طرح کیت کتی

 

 

سرامیک بتن اکسپوز همانندهر نوع متریال دیگری که به منظور زیباسازی نمای ساختمان استفاده میشود و بدلیل طرح های متنوع و رنگبندی بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفته است.

در این مقاله ، تعدای از نمونه های سرامیک بتن اکسپوز یا همان پانل را که توسط شرکت فرسان به اجرا درآمده را معرفی می کنیم تا با این پانل ها آشنا شوید و اگر مد نظرتان بود در پروژه های ساختمانی خود بکار گیرید.

 

نمونه اجرا شده  از کد EL208 ، طرح ساحل ، به نمای ساختمان جلوه خاص و یونیک داده، شما میتوانید این نمونه کار شرکت فرسان را درپروژه به اتمام رسیده پاساژ آرامیس واقع در تهران ،پاکدشت مشاهده بفرمایید.

 

نمونه کار اجرایی بتن اکسپوز شرکت فرسان

نمونه کار اجرایی پانل بتن اکسپوز برای نمای ساختمان

 

ساختمان با طرح اختصاصی از طرف کارفرما ، شما میتوانیدبا طرح دلخواه خود از سرامیک بتن اکسپوز در فضاهای مختلف استفاده نمایید.

 

سرامیک بتن اکسپوز

پانل بتن اکسپوز اجرا شده برای نمای ساختمان

 

استفاده از بتن اکسپوز طرح کیت کتی برای نمای ساختمانی واقع در ولنجک تهران

 

نمونه کار بتن اکسپوز

بتن اکسپوز طرح کیت کتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *